Apple Pay is vanaf 28 november beschikbaar voor MediaMarkt klanten

Een eenvoudige, veilige en betrouwbare betaalmethode

De elektronicaketen MediaMarkt biedt vanaf morgen, 28 november, Apple Pay aan in haar winkels. Apple Pay brengt een revolutie teweeg in mobiele transacties want het is niet alleen eenvoudig en veilig, maar ook gemakkelijk en handig in gebruik.

MediaMarkt is een pionier, want het merk heeft de eer een van de eerste winkels te zijn die het systeem in België aanbiedt. Deze aanpak sluit perfect aan bij de globale strategie van het bedrijf, die gericht is op een steeds modernere en meer klantgerichte dienstverlening.

Veiligheid en vertrouwelijkheid vormen de pijlers van Apple Pay. Wanneer u uw Credit- of Debitcard gebruikt op Apple Pay, worden de bankgegevens niet opgeslagen op het apparaat of op de servers van Apple. Er wordt daarentegen aan elk apparaat een uniek rekeningnummer toegekend. Het is gecodeerd en veilig opgeslagen in het ‘Secure Element’ onderdeel van uw apparaat.

Janick De Saedeleer van MediaMarkt legt uit: “Apple Pay doet het heel erg goed op het gebied van klantentevredenheid in de landen waar het al in gebruik is. We kijken er dan ook naar uit om dit revolutionaire mobiele transactiesysteem in onze winkels aan te bieden.”

Apple Pay is eenvoudig te installeren op je gsm. Bovendien kunnen de gebruikers van Apple Pay blijven profiteren van alle voordelen van hun Credit- en Debitcards. In de winkel werkt Apple Pay met iPhone SE, iPhone 6 en recentere versies, alsook met Apple Watch.

Online winkelen via apps en websites die Apple Pay accepteren wordt eenvoudiger dankzij de Touch-ID-herkenningsfunctie. Het volstaat om te dubbelklikken op de zijknop en te kijken naar uw iPhone X zodat Face ID u kan herkennen. Met Apple Pay is het dus niet nodig om handmatig lange factuurformulieren in te vullen of meerdere keren verzend- en facturatiegegevens in te voeren. Om te betalen voor goederen en diensten tijdens het reizen, via applicaties of op Safari, werkt Apple Pay met iPhone 6 en recentere modellen, iPhone SE, iPad Pro, iPad (5e generatie), iPad Air 2, iPad mini 3 en recentere modellen.

Meer info over Apple Pay kan u vinden via volgende link: apple.com/benl/apple-pay (de link is vanaf morgenochtend beschikbaar voor de officiële lancering in België)

Janick De Saedeleer Woordvoerster, Media Markt
Over Media Markt

MediaMarkt is de grootste elektronicaketen van Europa. Kenmerkend voor de winkelketen, die in 1979 werd opgericht en onderdeel is van de MediaMarktSaturn Retail Group, zijn een unieke selectie laaggeprijsde merkproducten, deskundig personeel, een uitstekende service, opvallende reclame en een ultieme klantenbeleving. MediaMarkt telt momenteel 29 winkels in België.