Elektronicaketen Media Markt opent op 4 juni een nieuwe winkel op de Korenmarkt in Gent

Op woensdag 4 juni opent Media Markt een nieuwe winkel op de Korenmarkt in Gent. De Europese nummer 1 in consumentenelektronica, die meer dan € 2,5 miljoen investeerde in de nieuwe vestiging, zet in deze centrumwinkel sterk in op gratis thuislevering op de dag van de aankoop. Media Markt wil ook in Gent een pionier worden van technologische innovaties en de allerlaatste nieuwigheden. Zo heeft het speciaal voor de opening een 3D body scanner in de winkel geïnstalleerd. 62 mensen kunnen aan de slag in de nieuwe winkel.

Op een oppervlakte van meer dan 3.000 m² biedt Media Markt Korenmarkt 46.000 verschillende producten aan van meer dan 450 merken. Voor deze producten wil Media Markt telkens de beste prijs garanderen. Elke Media Markt functioneert zelfstandig. Dat wil zeggen dat het aanbod zo goed mogelijk aansluit bij de behoeften van het plaatselijke cliënteel.

In de Gentse winkel, midden in het centrum van de stad, is er naast een ruime keuze aan huishoudelektro ook een zeer uitgebreid assortiment smartphones, cd’s, dvd’s en allerlei accessoires. Zo is er ook een speciale gaming zone en een groot aanbod van zogenaamde appcessoires, toestellen die in combinatie met een smartphone of tablet kunnen worden gebruikt.

Jong en enthousiast verkoopsteam

In de nieuwe winkel kunnen 62 mensen aan de slag. Media Markt ging hiervoor, in samenwerking met de lokale VDAB, op zoek naar een dynamische ploeg van mensen die hun klanten met veel enthousiasme en een passie voor technologie kunnen ontvangen en adviseren. Na een reeks van opleidingen en verkoopservaringen in andere winkels van Media Markt, is het nieuwe verkoopsteam klaar om vanaf 4 juni de Gentse klanten te ontvangen.

Media Markt kon opnieuw voor een zeer lokale invulling van zijn team gaan. Nagenoeg alle medewerkers van de nieuwe Media Markt woont in Gent of omgeving.

Gratis thuislevering op de dag van de aankoop

Met zijn ligging, midden in het centrum van de stad, hoopt Media Markt een nieuwe publiekstrekker van het Gentse winkelgebeuren te worden. Ook in het stadscentrum kan men voor grote elektronica bij Media Markt terecht. Hiervoor zal Media Markt sterk inzetten op zijn Power Service, die een gratis thuislevering garandeert, op dezelfde dag van de aankoop.

Stockbeheer en thuislevering worden georganiseerd vanuit Media Markt Zwijnaarde. Door deze nauwe samenwerking met de winkel in Zwijnaarde wil Media Markt Korenmarkt de verkeersdruk op de binnenstad zoveel mogelijk beperken.

Hoogtechnologische innovaties en uitgebreide dienstverlening

Media Markt wil zijn klanten voortdurend de laatste nieuwigheden op de markt aanbieden. Om zijn imago van pionier op vlak van technologie kracht bij te zetten, zal Media Markt Gent voor de opening een 3D body scanner in zijn winkel installeren. Elke bezoeker kan hiermee een scan van zichzelf maken.

Elke winkel van Media Markt beschikt over een eigen klantendienst die de klanten service op maat biedt, voor onder andere herstellingen en installaties. Zo kan je in Gent bijvoorbeeld terecht voor de herstelling van een smartphonescherm, die onmiddellijk ter plaatse wordt uitgevoerd. In een speciaal fotolabo kan men ook binnen het halfuur zijn favoriete foto op smartphone of tablet covers laten plaatsen.

Praktische info

Opening 4 juni van 8u00 tot 20u00
Openingsuren van maandag t.e.m. zaterdag van 10u00 tot 19u00
Zondagsopeningen 8 juni van 10u00 tot 18u00

Wie op de hoogte wil blijven van toekomstige acties van Media Markt Korenmarkt, kan terecht op de Facebookpagina van Media Markt Korenmarkt (facebook.com/MediaMarktGentKorenmarkt) of op de MediaBlog (http://blog.mediamarkt.be/Korenmarkt).

Filosofie en positionering van de onderneming

Geschiedenis Media Markt

Technische fiche Korenmarkt