Media Markt introduceert PEAQ laptops

Elektronicagigant Media Markt presenteert vanaf 26 augustus vol trots het merk PEAQ binnen de IT-categorie; te beginnen met laptops en 2-in-1’s. Deze laptops voldoen vanzelfsprekend aan de modernste elektronicanormen en zijn voorzien van de laatste technologische snufjes zoals de nieuwe Intel RealSense 3D Camera met gezichtsherkenning, SSD-geheugendisks, Windows 10 en Full HD schermen. Dankzij het mooie design van PEAQ in combinatie met de hoge kwalitatieve standaard is deze generatie PEAQ laptops geschikt voor iedereen en spelen ze maximaal in op de wensen van de consument, bovendien hebben alle producten 3 jaar garantie.

Waarom een eigen IT merk?

Media Markt staat er om gekend het grootste assortiment aan te bieden en de eerste te zijn om innovaties op de markt te brengen voor de vele klanten die elke dag in één van de 24 Belgische winkels over de vloer komen of een aankoop doen via de webshop. Media Markt begrijpt daardoor perfect wat de klant wilt en ziet vaak ongebruikte kansen in het product protfolio van andere electronicamerken. Omdat ook blijkt dat de Belgische consument meer dan gemiddeld open staat voor huismerken (30% koopt huismerken tov 16.5% wereldwijd [1]), besliste Media Markt al in 2012 om ‘eigen merken’ op de markt te brengen die op verschillende posities een behoefte beantwoorden waaraan nog niet werd voldaan:

• Met OK brengt Media Markt een basis productgamma van bruin en witgoed aan lage prijs.
  • ISY staat voor de essentiële accessoires aan een eerlijke prijs.
  • KOENIC is een merk van huishoudartikelen van topkwaliteit aan zeer competitieve prijzen

Vandaag breidt Media Markt deze strategie uit met het PEAQ gamma van IT producten (naast de reeds bestaande audio-producten) die design en technologische nieuwigheden koppelen aan een betaalbare prijs. Media markt gelooft er sterk in dat de Personal Computing markt nog niet is verzadigd en dat zeker in het segment van ‘2-in-1’ modellen nog vele innovaties mogelijk zijn. Bovendien beslisten grote merken om zich uit dit segment terug te trekken. Nadat PEAQ 6 maand geleden met succes in Nederland werd gelanceerd, besliste Media Markt daarom om PEAQ nu ook internationaal uit te rollen.

PEAQ: krachtige toestellen aan betaalbare prijzen met 3 jaar garantie

De PEAQ laptops zijn speciaal voor en met Media Markt ontwikkeld en worden geproduceerd door Lenovo. Media Markt koos er voor om met deze partner in zee te gaan gezien de wereldwijd grootste speler voldoende productiecapaciteit heeft en R&D capaciteit. Met Lenovo komt ook een kwaliteitsgarantie  en een chassis dat speciaal voor PEAQ werd ontwikkeld.

De combinatie van gedegen consumentenonderzoek en de wensen en eisen van onze klanten hebben geleid tot deze prachtige laptops die vanaf 26 augustus exclusief door Media Markt aangeboden worden aan de Belgische consument. Het PEAQ gamma [2] bestaat uit 7 laptops en 2 laptops die kunnen omgevormd worden tot een tablet, beter bekend als 2-in-1’s. Het volledige gamma staat voor de nieuwste technologische innovaties, een aangename look&feel, een aantrekkelijke prijs, 3 jaar garantie i.p.v. de gewoonlijke 2 jaar, Full HD scherm en SSD geheugen.

De twee grote innovaties in het PEAQ gamma zijn het besturingssysteem Windows 10 en de 3D webcam met gezichtsherkenning (door Intel RealSense 3D) [3]. De laptop die converteerbaar is in een tablet,wordt bovendien uitgerust met een magnetisch bevestigingssysteem en niet met een clip. Dit garandeert een veel grotere weerstand. De twee delen van deze PC/tablet, met andere woorden de tablet en het dockinggedeelte, zijn voorzien van een afzonderlijke batterij, wat dan weer een grotere autonomie mogelijk maakt.

Het eerste model dat op de markt wordt gebracht is de PNB C1014. Met een QuadCore Intel processor, Full HD scherm, Windows 10, 32GB SSD met een extra 500GB harde schijf aan een  lanceringsaanbod van 349€ is dit model uitermate geschikt voor studenten. In de loop van september komen alle andere modellen op de markt.

Naar de toekomst toe  zullen de producten van het gamma ook beschikbaar zijn in verschillende kleuren en komen er desktops, tablets en gaming pc’s bij.

Over PEAQ

PEAQ is het A-merk in de elektronica branche dat innovatie betaalbaar maakt voor de consument en binnen Europa snel wilt groeien. De producten zijn exclusief verkrijgbaar bij Media Markt. PEAQ staat voor top kwaliteit, de laatste technologie, unieke 3 jaar garantie en dat alles in een prachtige premium design. www.mypeaq.be

[1] Nielsen; 2014: Private label development of all product categories
[2] Zie presentatie voor specifieke informatie per toestel