Media Markt Turnhout opent de deuren op 26 november

Nieuwe publiekstrekker in de Kempense regio

Op woensdag 26 november opent Media Markt een nieuwe winkel in de Parklaan in Turnhout. Het wordt de 24e winkel van de Europese nummer 1 in consumentenelektronica, met een spectaculair aanbod aan de laagste prijs. Media Markt is ervan overtuigd dat de winkel een nieuwe publiekstrekker zal worden voor de stad. De komst van Media Markt creëert 53 nieuwe, vooral plaatselijke jobs in Turnhout.

Met Media Markt krijgt Turnhout er een nieuwe publiekstrekker bij om de stad verder op de kaart te zetten als shoppingstad. Sven Degezelle, CEO van Media Markt: “Turnhout stond al lang op ons verlanglijstje. Met deze winkel versterken we onze aanwezigheid in de Kempense regio.” Media Markt Turnhout heeft met een oppervlakte van meer dan 2.660 m² en 46.000 verschillende producten van meer dan 450 merken, een ruime keuze aan grote huishoudelektro, een breed assortiment aan elektronicatoebehoren en een sterk uitgebreide entertainmentafdeling met cd’s, dvd’s en games.

Elke Media Markt functioneert zelfstandig. Dat wil zeggen dat het aanbod zo goed mogelijk aangepast is aan de lokale vraag en kan inspelen op veranderingen in de omgeving. Door deze gedecentraliseerde organisatiestructuur beslist het managementteam van de winkel bovendien ook zelfstandig over het prijzenbeleid, de marketing en de tewerkstelling. Elke winkel beschikt over een eigen klantendienst die de klanten service op maat biedt, voor onder andere herstellingen, leveringen en installaties.

Lokaal en gepassioneerd verkoopsteam

In de nieuwe winkel kunnen 53 mensen aan de slag. Media Markt ging hiervoor, in samenwerking met de lokale VDAB, op zoek naar een dynamische ploeg van mensen die hun klanten met veel enthousiasme kunnen ontvangen en adviseren. Door deze samenwerking kon Media Markt opnieuw een zeer lokale invulling geven van zijn team. De meerderheid van de medewerkers van de nieuwe Media Markt wonen in Turnhout of omgeving. De afgelopen weken kreeg het team intensieve productopleidingen om een optimale klantenservice te kunnen garanderen. Ook Media Markt Turnhout zet in op een sterke dienstverlening, met onder andere gratis thuislevering en installatie.

Deuren gaan feestelijk open op 26 november

De winkel in Turnhout opent feestelijk de deuren op woensdag 26 november om 8 uur ‘s ochtends, in aanwezigheid van burgemeester Eric Vos. Media Markt nodigt alle Turnhoutenaars uit voor een ritje op het reuzenrad, dat ter gelegenheid van de opening van woensdag tot en met zondag op de Grote Markt zal staan. Op zaterdag 29 november verwelkomt Media Markt Laura Omloop voor een optreden en signeersessie. De dag erna komt ook Regi Penxten nog signeren in de winkel.

Praktische info

Opening

• 26 november:
    • Opening van de winkel om 8u00 in aanwezigheid van burgemeester Eric Vos
    • Winkel uitzonderlijk open van 8u00 tot 19u00
    • Reuzenrad op de grote markt van Turnhout tot zondag 30 november
  • Zaterdag 29 november: Optreden en signeersessie Laura Omloop om 15u
  • Zondag 30 november: Signeersessie Regi Penxten vanaf 15u

Openingsuren

• Van maandag t.e.m. zaterdag van 09u30 tot 19u00

Zondagsopeningen

• Zondag 30 november van 9u30 tot 19u00
  • Zondag 14 december van 9u30 tot 18u00
  • Zondag 21 december van 9u30 tot 18u00

Wie op de hoogte wil blijven van toekomstige acties van Media Markt Turnhout kan terecht www.facebook.com/MediaMarktTurnhout of op http://blog.mediamarkt.be/Turnhout.

Filosofie-en-positionering-van-de-onderneming.pdf

Geschiedenis-Media-Markt.pdf