Media Markt zet verder in op omnichannel-strategie in België

Systeem van digitale prijsaanduiding wordt gelanceerd in nieuwe winkel in Brugge

Twee jaar na de lancering van zijn webshop mediamarkt.be blijft Media Markt verder inzitten op de versterking van zijn omnichannel-strategie. Met een steeds groter wordend productaanbod, een grondige update van het online platform en blijvende interesse in nieuwe winkellocaties werkt Media Markt gestaag verder aan de volledige integratie van on- en offline shoppen in België. Om zijn netwerk van winkels blijvend te versterken, heropent Media Markt op 27 mei zijn winkel in Brugge op een nieuwe locatie. In die nieuwe winkel lanceert de elektronicaketen als eerste in België  een systeem van elektronische prijsmarkering. Dankzij deze dynamische prijsaanduiding is er elke dag opnieuw een garantie op de laagste prijs.

In de vernieuwde omnichannel-structuur blijft Media Markt trouw aan zijn drie kernwaarden: het grootste productaanbod, de beste service en de laagste prijs. Om binnen een snel wijzigende markt altijd de laagste prijs te kunnen aanbieden ging Media Markt op zoek naar een dynamische manier van prijsaanduiding voor zowel de online als offline verkoopskanalen.

Op 27 mei 2015 stelt Media Markt zijn nieuwe systeem van elektronische prijsaanduiding voor in de winkel in Brugge, die op die dag heropent op een nieuwe locatie. Dit systeem, dat tegen het eind van dit jaar in alle winkels van Media Markt zal toegepast worden, vervangt de papieren prijskaartjes door elektronische displays die de prijs aanduiden. De prijzen kunnen zo dagelijks en vrijwel onmiddellijk over alle winkels heen aangepast worden. Media Markt is de eerste in België om dit systeem, dat ondertussen al enkele weken in de winkels van Media Markt in Duitsland wordt gebruikt, te introduceren.

Blijven inzetten op ‘fysieke’ winkels

Naast de heropening in Brugge, blijft Media Markt verder uitkijken naar geschikte locaties voor nieuwe, Belgische winkels. De voorbije twee jaar opende Media Markt nog winkels in Mechelen, Turnhout en Gent. Vandaag staan Aalst, Namen, Leuven en Waver nog op het verlanglijstje. Media Markt blijft sterk geloven in het klassieke winkelkanaal en is ervan overtuigd dat de online winkel een ondersteuning is van de bestaande winkels.

Sterke groei voor mediamarkt.be

Bij de lancering van de webshop in juni 2013 stelde Media Markt zijn ambitieuze doelstellingen voor: tegen 2018 wil de electronicaketen 10% van zijn omzet via de webshop realiseren. “Vandaag zijn we, met evenveel bezoekers online als in de fysieke winkels, zeer goed op weg om die ambitie te kunnen realiseren,” zegt Philippe Depautex, Managing Director E-Commerce bij Media Markt in België.

Vandaag biedt de webshop tot 19.000 verschillende producten aan, wat een verdubbeling is ten opzichte van de lancering in juni 2013. Hiermee bevestigt Media Markt zich als de grootste electronicawinkel in België. Omwille van het grote succes van het online verkoopskanaal, blijft Media Markt investeren in vernieuwing. Eerder deze maand werd een nieuwe versie van het online platform gelanceerd. Begin juni zal ook de app beschikbaar zijn.

Uitgebreid aanbod van omnichannel diensten

Door de jarenlange ervaring, kan Media Markt zowel offline als online blijven inzetten op een professionele en persoonlijke dienstverlening. Tot dat ruim aanbod van services behoren onder andere thuisinstallatie, online kopen en betalen in de winkel, of oppikken in de winkel. Meer dan 1 op de 5 klanten maakt vandaag gebruik van die pick up @ store dienst. Men koopt op mediamarkt.be, maar gaat nadien de bestelling afhalen in de winkel. Media Markt werd op 20 mei 2015 beloond voor deze aanpak over verschilende verkoopskanalen heen met de BeCommerce omnichannel award.

Laura Moerman