MediaMarktSaturn breidt service portfolio uit

De toonaangevende retailer voor consumentenelektronica in Europa wordt een Authorized Apple Service Provider

MediaMarktSaturn, de toonaangevende retailer voor consumentenelektronica in Europa, zet een volgende belangrijke stap naar nog meer klantenservice. Als "Authorized Apple service provider" zal het bedrijf onmiddellijk reparaties aan iPhone kunnen aanbieden in zijn winkels, met behulp van originele Apple-onderdelen. De nieuwe service wordt vandaag gelanceerd in Duitsland, eind 2021 moet deze service ook beschikbaar zijn in België en de andere elf Europese landen waar het bedrijf aanwezig is.

"De continue uitbreiding van onze diensten en oplossingen staat centraal in onze strategie", zegt Ferran Reverter, CEO van MediaMarktSaturn Retail Group. "Met onze omnichannelaanpak willen we onze klanten via alle kanalen de best mogelijke service bieden - via de app, online en vooral in onze winkels, die het hart van ons bedrijfsmodel zijn. De machtiging als Apple Service Provider is een andere belangrijke stap op weg naar een consistent, klantgericht bedrijf".

Sinds 2018 kunnen klanten in winkels van MediaMarktSaturn hun smartphones snel en eenvoudig laten repareren in de zogenaamde "Solutions Corners". Dankzij de certificering als Authorized Apple service provider worden nu ook originele Apple-onderdelen gebruikt voor directe reparaties aan de iPhone. Het voordeel voor klanten: De fabrieksgarantie blijft geldig.

Om een soepel en snel reparatieproces te garanderen, wordt de apparatuur in de Solutions Corners door Apple gecertificeerd en worden de technici ter plaatse hiervoor opgeleid. Dit zorgt voor korte reparatietijden, waardoor het niet nodig is om een aparte afspraak te maken.

MediaMarktSaturn richt zich in toenemende mate op klantenservice en -advies. Het betreft onder meer diensten zoals apparaatbeveiliging voor smartphones, uitgebreide garanties voor alle beschikbare producten en de introductie van een employee app, enkel en alleen voor medewerkers, waarmee de winkelteams hun klanten nog beter en individueel advies kunnen verlenen dan voorheen.

Om de klantgerichtheid verder te versterken, investeert de onderneming gericht in de vaardigheden van zijn medewerkers. Met de titel "Passion4Customer" lanceert MediaMarktSaturn een specifiek trainingsprogramma in het hele bedrijf.

"We doen er alles aan om de eerste keuze van onze klanten te zijn", legt Reverter uit.

Janick De Saedeleer

Media Markt