Mediazine wint goud op internationale Native Advertising Awards

MediaMarkt maakt met Mediazine de beste native print publicatie

Mediazine heeft goud binnengehaald op de Native Advertising Awards. Internationale nieuwsmerken en agentschappen namen het tegen elkaar op om één van de fel begeerde Native Advertising Awards in de wacht te slepen. MediaMarkt en partner Content Connections haalden als enige Belgische deelnemer een gouden plak met Mediazine, het digitale lifestyleblad voor MediaMarkt.

Native Advertising, of de kunst om advertenties zo natuurlijk mogelijk in te passen in het kanaal waarop ze verschijnen, is een hot topic. Getuige de vele internationale sprekers en deelnemers die editie 2017 van de Native Advertising Days in Berlijn liet optekenen. Sprekers van Bild, New York Times’ T-Brand Studios, CNN, LinkedIn en vele anderen deelden niet enkel de beste ideeën om goede commerciële content bij je lezers te krijgen, ze stuurden ook hun sterkste cases in voor een Native Advertising Award. ​

In dat indrukwekkende deelnemersveld, selecteerde een jury van internationale experts ‘Mediazine’ als de winnaar in de categorie ‘Best use of Print Media’. Mediazine is het consumentenblad en –site dat MediaMarkt creëerde samen met Mediahuis Content Connections, en steunt op een sterke, redactionele insteek waar meerwaarde voor lezers primeert.

Jesper Laursen, CEO van Brand Movers en de oprichter van Native Advertising Institute, prees Mediazine als een “uitzonderlijk goed gemaakte, branded publicatie die zich op alle niveaus kan meten met de beste redactionele magazines in de markt”.

Hans De Loore, General Manager van Mediahuis Content Connections, prees MediaMarkt voor het wederzijdse vertrouwen dat zo essentieel is bij het succes van de samenwerking. “Door de kennis die MediaMarkt bezit over z’n klanten en leveranciers te bundelen met onze ervaring rond content en bereik, creëren we samen waardevolle publicaties en content. Deze award is een prachtig bewijs hoe merken en uitgevers elkaar kunnen versterken."

De volledige uitslag vind je hier.

Hans De Loore General Manager, Mediahuis Content Connections
Janick De Saedeleer Woordvoerder, MediaMarkt
Annelies Baeten Whyte Corporate Affairs
Hans De Loore General Manager, Mediahuis Content Connections
Janick De Saedeleer Woordvoerder, MediaMarkt
Annelies Baeten Whyte Corporate Affairs
Over Media Markt

MediaMarkt is de grootste elektronicaketen van Europa. Kenmerkend voor de winkelketen, die in 1979 werd opgericht en onderdeel is van de MediaMarktSaturn Retail Group, zijn een unieke selectie laaggeprijsde merkproducten, deskundig personeel, een uitstekende service, opvallende reclame en een ultieme klantenbeleving. MediaMarkt telt momenteel 29 winkels in België.