MediaMarkt Turnhout klaar voor de toekomst

Persbericht & persuitnodiging

Turnhout, 4 oktober 2022 – Sinds 2014 is MediaMarkt Turnhout de expert op gebied van electronica in de regio. Jaarlijks weten inmiddels ruim 300.000 bezoekers de winkel te vinden. Om de moderne consument nog beter te kunnen bedienen, werd de winkel vanaf mei verbouwd. Daardoor wordt het de komende jaren de plek waar de elektronicaliefhebber een breed, kwalitatief en goed afgestemd assortiment aan elektronica kan beleven. Op 6 oktober zal de vernieuwde winkel haar deuren opnieuw openen.

“De nieuwe winkel is volledig aangepast aan de introductie van nieuwe productgroepen en aan de verandering in aankoopgedrag van onze klanten”, zegt chief customer officer, Andy van den Wijngaert. “MediaMarkt biedt de consument als eerste grote retailer een omnichannel koopervaring aan, waardoor online shoppen en shoppen in de winkel in elkaar overvloeien. Veel klanten kiezen eerst een product op de website en komen dan naar onze winkel. Ze kunnen namelijk hun product binnen 15 minuten afhalen in de winkel. ​ ​ Ook kunnen ze ervoor kiezen om het online in hun ‘winkelmandje’ te leggen, om vervolgens in de winkel aan een van de experts extra uitleg te vragen, voor ze het product kopen. Uiteraard kan een gekocht product ook worden thuisbezorgd. Mogelijkheden te over voor de klanten, echt uniek!”, vult Van den Wijngaert aan. ​ “Dankzij deze uitgebreide koopmogelijkheden kan ons assortiment ook beter worden afgestemd op de wensen van de klant. Daardoor kan de nieuwe winkel overzichtelijker worden ingedeeld, terwijl ons productaanbod en onze services gelijk blijven.”

Mensen maken het verschil

Van den Wijngaert ziet dat veel klanten bewust kiezen voor de winkelbeleving, omdat ze de persoonlijke aandacht en het advies van onze medewerkers erg waarderen. “Wij zijn met ruim 30 medewerkers dag in, dag uit in de weer om onze klanten zo goed mogelijk te helpen en te begeleiden bij hun elektronica-aankoop. Het is fijn om te zien dat, naast alle vernieuwingen in de winkel - zoals een nieuwe en veel functionelere kassa, een mooiere infobalie, een modernere Smart Bar en diverse nieuwe highlight meubels en leverancierspresentaties - klanten vooral bij ons komen voor hun vertrouwde verkoopmedewerker die hen wegwijs kan maken in ons aanbod aan elektronica. Tegelijk kunnen onze experts klanten adviseren over onze andere services, zoals het kalibreren van televisies, het installeren van een nieuwe laptop, het beste telefoonabonnement of het beschermen van de smartphone met een screenprotector. Uiteraard kan een nieuwe aankoop ook direct verzekerd worden. We denken mee met de klanten en kunnen hen in de winkel een totaaloplossing bieden waar ze blij van worden. Dat maakt ons werk elke dag weer leuk!”

Feestelijke opening

“We staan op 6 oktober klaar om onze klanten te ontvangen in onze nieuwe winkel en kijken daarom reikhalzend uit naar de openingsdag. Tijdens de openingsdag zijn er diverse speciale aanbiedingen voor klanten, en de eerste 50 kopende klanten krijgen een leuke goodiebag. Daarnaast is er ook een Redbull DJ truck, een verisure Zero vision truck en andere leuke merkendemonstraties. Kortom, een feestelijke dag voor iedereen!”

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie over bovenstaand bericht, het aanvragen van een interview met Andy van den Wijngaert, kunt u contact opnemen met Florence Baekelandt op +32 2 738 06 20 of per mail: [email protected]. Uiteraard heten we u ook van harte welkom op de openingsdag.

Adres MediaMarkt Turnhout: Parklaan 4 2300 Turnhout