Vanaf nu kunnen online klanten van MediaMarkt zelf kiezen wanneer hun bestelling wordt geleverd

Vanaf deze week geeft MediaMarkt zijn online klanten de mogelijkheid om zelf te kiezen wanneer hun bestelling wordt geleverd. Met de samenwerking met de Belgische start-up Parcify wil MediaMarkt zijn klanten een maximale vrijheid aanbieden.

Vanaf nu kunnen de bezoekers van de online winkel mediamarkt.be, die gelanceerd werd in juni 2013, gebruikmaken van een nieuwe functie. MediaMarkt heeft namelijk een partnerschap gesloten met de Belgische start-up Parcify, die bestellingen levert op basis van geolocatie. Dit wil zeggen dat consumenten een tijdslot van twee uur kunnen kiezen, tussen 8u en middernacht – 7 dagen op 7 –, en zelf kunnen bepalen waar ze zich bevinden op het moment van de levering. Dit kan ook aan de hand van de geolocatie van hun smartphone. Naast een snelle levering (dag na bestelling, indien ze voor 22u wordt geplaatst), voegt MediaMarkt zo ook flexibiliteit toe aan zijn aanbod.

“Door het aanbieden van deze gepersonaliseerde leveringsdienst, beantwoorden we een werkelijke vraag van de klant. Uit verschillende studies blijkt dat het gebrek aan flexibiliteit bij leveringen een bron van frustratie is voor vele online shoppers in België”, legt Philippe Depautex, Managing Director E‑Commerce bij MediaMarkt België, uit.

Momenteel is de dienst beschikbaar in Brussel, Antwerpen en Gent. Binnenkort wordt het initiatief uitgebreid naar andere grote Belgische steden.

Een versterking van de omnichannel-strategie

Het initiatief maakt deel uit van de omnichannel-strategie van MediaMarkt in België. In april 2017 ontwikkelde de elektronicaketen een volledig nieuw winkelconcept in Wilrijk, waar de nadruk ligt op de winkelervaring. Dankzij zijn partnerschap met Parcify bevestigt MediaMarkt nu opnieuw zijn positie als marktleider op het gebied van e-commerce.

“MediaMarkt wil hiermee een nieuw profiel van klanten aantrekken, die zowel op zoek zijn naar een snelle online bestelling als naar flexibiliteit bij de levering. We geloven in de complementariteit van de fysieke winkels en de online verkoop. Daarom blijven we ook alle andere klanten, die op zoek zijn naar advies, die de producten willen zien... verwelkomen in onze winkels”, legt Philippe Depautex uit.

Praktische info

• Levering 7/7 in een tijdslot van 2 uur tussen 8u en middernacht (vanaf de middag voor artikels die de dag na de bestelling worden geleverd).
  • Lanceringsvoordeel van €1,99 tot en met 30 september. Standaardprijs van €7,99.
  • Beschikbaar in Brussel, Antwerpen en Gent.
  • Keuze van leveringsadres mogelijk via mediamarkt.be (niet nodig om connectie te maken via de applicatie van Parcify).

Annelies Baeten